Partnerskap Alnarp
Hem
[ Logga in ]

Strategi för mervärdeskapande

Kycklingbranschen har lyckats väl med få ut högre priser på den svenska marknaden för kvalitétsmat, men är samtidigt extremt utsatt dels genom att flera mycket smittsamma sjukdomar med stor publicitet i massmedia ständigt hotar och dels genom att slakteri, upp och ner-hängda kycklingar m.m. kan ge billiga poäng i massmedia. Maria Donis, VD för Svensk Fågel, är den som är ytterst ansvarig för branschens arbete i dessa frågor.

/Varmt välkommen

Tid och plats

Onsdag 1 mars Terra Nova, Sundsvägen 7, Alnarp

Deltagaravgift

Fritt

Anmälan

Görs på denna sida senast 28 feb.

Mer info

partnerskapalnarp@slu.se
Anmälningstiden har gått ut, vänligen kontakta event.partnerskapalnarp@slu.se

Arrangör

SLU Partnerskap Alnarp.

Anmälningsblankett:

Email

För- och efternamn

Ev. organisation

Specialmat etc.



Progran
13.15Maria Donis, Svensk Fågel, föreläser om Svensk Fågels arbete med strategi med syftet att höja mervärdet på svenskt fågelkött samt hur man agerar vid krissituationer>/td>
15.00Slut

De uppgifter du registrerar här kommer att sparas i en databas hos SLU. Personuppgiftslagen/ dataskyddsförordningen kräver att du först godkänner detta. Läs mer om behandling av personuppgifter på SLU:s webb på sidan Behandling av personuppgifter vid SLU